چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

در ویژه برنامه «خاکیان افلاکی» مطرح شد؛

ارسال ۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله»

ویژه برنامه «خاکیان افلاکی

اختتامیه کنگره ملی «در مسیر روح الله» به همت اداره کل کتابخانه‌های استان البرز با مشارکت حوزه هنری در هیات انصار الامام(ره) رزمندگان کرج و حضور علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نغمه مستشار نظامی دبیر کنگره و مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی و علاقمندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، اختتامیه کنگره ملی «در مسیر روح الله» به همت اداره کل کتابخانه‌های استان البرز با مشارکت حوزه هنری در هیات انصار الامام(ره) رزمندگان کرج و حضور علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نغمه مستشار نظامی دبیر کنگره و مشاور دبیرکل در حوزه شعر، ادب و محافل ادبی و علاقمندان به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و با مشارکت حوزه هنری استان در هیئت انصار الامام (ره) رزمندگان کرج برگزار شد.

علی معدنی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد حماسه دفاع مقدس گفت: یاد و خاطره رزمندگانی را گرامی می‌داریم که با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت در کارزاری وارد شدند که جز لطف و هدایت الهی نمی‌توانست آنان را به پیروزی نزدیک کند. زمینه‌ساز این هدایت، تحول باطنی بود که آن‌ها را به انسانیت و خویشتن خویش رهنمون ساخت.

۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ارسال شد

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در همین راستا کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح الله» را با هدف زنده نگه‌داشتن راه و یاد شهید والامقام شهید مدافع امنیت، سید روح‌الله عجمیان به‌منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کرد. این کنگره در بخش‌های مختلف نوجوان و بزرگسال و در قالب‌های ادبی شعر، نثر ادبی و داستان طراحی برگزار و با استقبال خوب شاعران و نویسندگان همراه شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در پایان ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه معاونت فرهنگی و دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزه هنری استان البرز، هیئت انصار الامام رزمندگان کرج و داوران این جشنواره گفت: امید است قدردان خون شهدا باشیم و توفیق گام برداشتن در مسیر آن ها را داشته باشیم.

در این مراسم علی شیرین‌زاد، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد طی سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهیدان تازه تفحص شده، اظهار داشت: امروز کوچه‌های کرج معطر به عِطر غریبانه شهدایی است که بعد از دهه‌ها به آغوش میهن بازگشته‌اند. برای هر کیلومتر از خاک این کشور یک شهید تقدیم شده و این بار مسئولیت تک‌تک ما در حفظ این آب‌وخاک و آرمان‌های مقدس شهدا را دوچندان می‌کند.

۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ارسال شد

در ادامه این مراسم نغمه مستشار نظامی، شاعر و دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تشریح اقدامات انجام شده در کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» پرداخت.

مستشار نظامی ضمن گرامیداشت یاد شهدا از صدر اسلام تاکنون، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای غزه و لبنان، شهدای غیرت و شهدای امنیت، اظهار داشت: شهید سید روح‌الله عجمیان یکی از پرورش یافتگان مکتب حضرت روح‌الله بود و سرانجام در این هم‌مسیری به‌سوی نور، توفیق شهادت نصیبش شد.

۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ارسال شد

نغمه مستشار نظامی افزود: خوشبختانه خون و دعای شهدای ما اثر داشت و به قول شهید سردار سلیمانی «جمهوری اسلامی ایران حرم است و خداوند حافظ این حرم بوده و هست». جوانان عزیزی چون شهید عجمیان مدافع این حرم بودند که با بذل جان خود جانانه از این حرم دفاع کردند و برای همیشۀ تاریخ، نشان پرافتخار «مدافع امنیت» را از سوی مردم قدرشناس ایران دریافت کردند.

دبیر شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: کنگره شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» در اولین سالگرد این شهید گران‌قدر فراخوانی منتشر کرد. موضوعات مدنظر دبیرخانه مواردی بود که در واقع با هدف دعوت به تبیین مسیر این شهید والامقام در نظر گرفته شد که عبارتند از: شهید عجمیان رهرو امام روح‌الله، شهید عجمیان بصیرت و ولایت‌مداری، شهید عجمیان شهید راه امنیت، شهید عجمیان پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت و شهید عجمیان فرزند صالح پدر و مادر.

 وی یادآور شد: انتخاب موضوعات با توجه به گروه سنی مخاطبین کنگره - نوجوان و بزرگسال - با این هدف انجام شد که هنرمندان شاعر با تدبیر بهتری در حوزه‌های مختلف، اشعاری بسرایند. همچنین دل‌نوشته و نثر ادبی در قالب‌های ادبی فراخوان شد تا اهل‌قلم راحت‌تر بتوانند در این زمینه قلم‌فرسایی کنند که خوشبختانه با استقبال خوبی روبه رو شد.

دبیر کنگره «در مسیر روح‌الله» در پایان با اعلام اینکه ۲۶۳ اثر به دست ما رسید، گفت: از این تعداد ۹۷ اثر مربوط به بخش نثر و داستان و ۱۶۶ اثر مربوط به بخش شعر بود که پس از داوری، امروز نتایج اعلام شد.
نغمه مستشار نظامی در پایان اظهار داشت: امید است این کنگره آغاز راهی باشد که استان البرز در مسیر ادامه‌دار شهید «روح‌الله» حرکت کند و این قدم‌ها و قلم‌ها مورد قبول حضرت امام‌زمان عجل‌الله قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» تجلیل شد.

۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ارسال شد

۲۶۳ اثر به دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان «در مسیر روح‌الله» ارسال شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 8 =